28 June, 2015

Neesya Brightening Gel Contour Review

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 

Assalamualaikum

Rasanya ramai yang menghadapi masalah eyebag kan.Hmm, kadang kadang memang susah nak hilangkan walau dah cuba bermacam jenis produk.Biasanya mata akan nampak lesu,lebam dan tak bermaya kalau tak cukup tidur tapi aku pulak mata jadi lesu sebab terlebih tidur.haha agaklah nampak ketara sangat lepas bangun tidur tu.Ada certain orang eye bag memang nampak ketara sesetengah pulak biasa je.Macam aku just masalah eyebag ni just nampak ketara lepas bangun tidur je tapi tak seteruk mana.To be honest memang aku makhluk yang pemalas nak sapukan eye gel dalam seminggu tu sehari dua mesti terskip tapi once aku cuba Neesya Brightening Eye Contour Gel rasa macam hari hari nak guna sebab best sangat! 

Neesya Brightening Eye Contour Gel (30 ml)
RM:119


Antara kelainan Neesya dengan produk lain ialah ia menggunakan teknologi  360° sesuai digunakan untuk menghapuskan dark circles, bertindak sebagai anti-puffiness dan paling penting anti-fatigue and aging.Pada aku yang anti-fatigue ni added point dia sebab biasanya kebanyakan eye gel just function untuk menghilangkan dark circles/eye bag je kan.hehe LumiScience® ialah salah satu teknologi yang digunakan untuk melindungi kulit daripada oxidative stress dan mengurangkan tanda tanda awal penuaan manakala light diffusers yang digunakan me-refract cahaya untuk memberi kesan optical brightening.Isk dah macam terangkan pakai konsep Fizik pulak kan.haha aku just boleh beritahu description je kalau nak tahu lebih lebih silalah ke kilang manufacturing dia okey.ahaks


Neesya Brightening Eye Contour Gel ni takde fragrance dan tidak mempunyai apa apa pewarna pun.tekstur dia bersinar bak berlian serius first time tengok dia punya gel ada manik manik glittering camtu maybe sebab AquaBiomin Gem Blend la kot tapi once dah sapu dia akan melt pada kulit.Tak tau la nampak ke tak gambar kat bawah ni sebab aku lupa nak zoom.haha tapi yang penting dia tak melekit masa pakai sebab aku memang tak suka kalau pakai produk jenis yang tak meresap melekit lekit eww haha kan dah cakap aku ni cerewet kroohhh 


Kat bawah ni aku listkan bahan bahan Neesya Brightening Eye Contour Gel ni

Water, Hydrolyzed Rice Bran Protein, Glycine Soja (Soybean) Protein, Oxido Reductases, Butylene Glycol, C12-15 Pareth-12, Glycerin, Citrullus Vulgaris (Watermelon) Fruit Extract, Pyrus Malus (Apple) Fruit Extract, Lens Esculenta (Lentil) Fruit Extract, Sodium PCA, Sodium Lactate, Carbomer, Phenoxyethanol, Caprylyl Glycol, Chlorphenesin, Actinidia Polygama Fruit Extract, Bisabolol, Sodium Hydroxide, Mica, Titanium Dioxide, Sodium Hyaluronate.


Yang ni pulak kandungan Utama Neesya Brigthening Eye Contour Gel



For those yang belum tahu lagi cara penggunaan yang betul a repeat aku guna perkataan 'betul' ye sebab memanglah ramai tahu guna tapi adakah anda pasti cara penggunaan eye gel/serum adalah betul? step ni sangat penting ok sebab kalau silap cara tak akan dapat kesan yang memberangsangkan
tak kiralah walau beratus ratus botol kau terjah.hiks



So far baru seminggu aku guna Neesya Brightening Eye Contour Gel ni so effect dia takdelah drastik sangat.Jangan lupa ini bukan pertandingan silap mata ye kalau kau harap boleh berubah dalam masa seminggu je.At least ambil masa 8 minggu untuk betul betul merawat kulit mata sebab mata kan salah satu bahagian yang paling sensitif.


Nah, aku buat lagi tutorial kalau gambar model kat atas tu tak nampak dengan jelas.Make sure beri perhatian pada tiga kawasan utama ni dan jangan sesekali melebihi kawasan tersebut sebabnya satu rugi kedua takut tak menjadi haha especially no 3 tu jangan pakai menghala ke bawah just sapukan pada bahagian atas sahaja ya.

Selepas seminggu eye bag makin kurang


Kawasan bawah mata dah kurang gelap dah.yay! sep sikit tapi ni baru seminggu kalau rajin nanti aku monitor the progress untuk minggu minggu yang seterusnya.Pada aku tak harap pun nak mata cantik tanpa sedikit cela at least kalau orang pandang mata kita takdelah dorang cakap 
"eh,mata kau nampak lesulah,tak cukup tidur ke"haha


Melihat kepada bentuk dan isi kandungan ni aku berani estimate dia boleh bertahan sekurang kurangnya dua ke tiga tahun sebabnya aku pernah guna cream mata lagi kecil daripada ni dua tahun pun belum habis lagi satu setengah bulan pun belum luak luak lagi so jangan berkira nak beli Neesya brightening Eye Contour Gel sebab ianya pasti sangat menjimatkan!


Neesya boleh dibeli secara online atau di beberapa outlets yang aku dah mention dalam post semalam tapi aku suggest korang belilah kat outlets kalau tinggal kat area KL sebab ada consultants yang boleh boleh guide kita sebab dia lebih arif produk apa yang sesuai berdasarkan kondisi kulit kita tapi yang tinggal jauh jauh tu jangan risau uolls still boleh purchase Neesya through online.Sekarang kan dah maju chit chat je melalui facebook,email or whatsapp manfaatkan teknologi yang ada.

Untuk sebarang maklumat sila layari


Selamat Menjalani ibadah puasa
Thanks for reading
xoxo

No comments: