12 May, 2015

Gulaco. Yummy Lip Scrub Review

Assalamualaikum

Hi semua! Alhamdulillah di sebalik kesibukan minggu akhir dekat nak final exam ni sempat jugak curi masa untuk update blog.Kadang kadang kita bukannya sesibuk mana pun tapi disibukkan dengan perkara perkara yang tak berpekdah.hewhew so pengurusan masa tu penting ye kawan kawan.Prinsip aku senang je jangan biarkan masa cari kita tapi kita perlu cari masa insyaAllah apa saja kita buat tak akan procrastinate.Uishh,bunyinya macam pakar motivasi sangat.haha okeylah hari ni aku nak share satu produk local brand dari Jakarta Indonesia diperbuat daripada Homemade Premium Quality Mixtures yang baru berada di pasaran Malaysia iaitu Gulaco.Ha, mesti dah ada yang kerut kerut dahi tertanya produk apa ni? tak pernah dengar pun.ha,sebab ada yang pernah dengar la aku nak cerita so be ready dengan explanation aku as usual panjang berjelanya ok.Satu kelemahan aku, tak pandai nak singkatkan perkataan! kahkah


Kalau nak tahu satu satunya distributors produk Gulaco. kat Malaysia ialah Lipsandcolours and apa yang aku boleh katakan Gulaco. merupakan satu jenama produk kecantikan yang mempunyai pelbagai rangkaian antaranya ialah:

LIP SCRUB
POUDE MASK
RUB RUB BODY OIL
OTTON SALVE (MULTIFUNCTION BALM)
MOISTURE LIP BALM

Salah satu yang best tentang Gulaco. ni sebab ia diperbuat oleh 100% bahan semulajadi.Aku suka motto dia "Natural Mixtures and Risk Free".Anything from bahan semulajadi semestinya tidak akan beri side effect.InsyaAllah so try to plant your trust.Aku suka repeat benda yang sama kalau beli anything teliti dulu kandungan bahan aktif dalam sesuatu produk tu insyaAllah tak tertipu dengan apa apa yang kita beli.Tips yang paling mudah bahan semulajadi dia punya expired date tak terlalu lama tapi kalau bahan kimia since dia dah alter biochemical reaction pathway sebab tu boleh bertahan years and years.

Untuk mengelakkan keserabutan aku akan spilt post based on each produk range dari Gula.co ni so untuk post hari ni aku nak cerita tentang Gulaco.Yummy Lip Scrub dulu.

YUMMY LIP SCRUB (20 grams)
HARGA: RM18.00
�� Kissab

Siapa kat sini yang ada masalah bibir cepat merekah atau kering sila angkat tangant.hurm, aku pun mempunyai masalah bibir cepat menggelupas jugak sebab tu aku kena sentiasa pakai lip balm kalau pergi mana mana.Habit aku suka rub bibir especially lepas mandi haha tapi cara aku ni agak tak bertamadun sebab dulu tak guna special lip scrub.Main redah je pakai tangan so agak menyiksakan sikit untuk tanggalkan sel kulit mati tu tapi sekarang bila dah ada lip scrub baru terasa nikmat sebabnya lip scrub gulaco. ni mempunyai perisa yang best antaranya Strawbery,Cocoa,Cofee,Honey dan Ocha.Sumpah kau akan rasa macam nak makan lip scrub ni bila apply pada bibir sebab rasanya yang yummeh! Jangan risau incase ada yang terlelan secara tak sengaja ke ia tak akan memudaratkan remember Gulaco kan diperbuat daripada bahan semulajadi.hee tapi janganlah pulak ada sengaja yang telan sebab rasanya yang menggoda tu.ihiks


Bahan utama Yummy Lip Scrub ni diperbuat daripada cocoa butter untuk memberikan kelembapan pada kulit bibir dan membantu menjana semula kulit serta dapat menyembuhkan bibir yang pecah atau kering.Kalau nak tahu lepas scrub pakai lip scrub ni autometik bibir akan jadi lebih lembut dan makin cerah seriously sebab sel kokotoran tu hilang!


Cara Pemakaian:
First sekali make sure basahkan bibir terlebih dulu then ambil secubit Yummy Lip Scrub (YLS) or depends pada kehendak korang tapi jangan kedekut sangat ambil sikit kalau tak rugi je sebab dia akan melt pada mulut.haha,the best range 2.5-3 cm tudia spesifik gila kan kata budak Sains bagi jawapan kena spefifik gitchew.haha.lame okey lame kemudian oleskan pada bibir atas dan bawah.Gosok dengan gerakan memutar dan perlahan lahan selama 30 saat, kemudian biarkan selama beberapa saat.Setelah itu, bilas dengan air suam.Aku suggest pakai lip scrub ni time nak mandi.Lepas dah mandi then barulah apply lip balm fevret korang.Seeloknya YLS boleh digunakan 1-2 kali seminggu tapi kalau rasa bibir jenis yang selalu kering boleh guna setiap hari tapi janganlah pulak sehari lebih daripada sekali pakai sebab over exfoliation boleh menyebabkan iritasi pada kulit.



Cara Kenalpasti Tarikh Luput:
Senang je kalau nak tahu Lip Scrub Gulaco ni dah expired ke belum.Observe dia punya bau.Selagi mana tak mengeluarkan apa apa bau yang pelik boleh terus gunakan tapi kalau rasa bau dia dah odour so boleh stop biasanya up to 3 months boleh tahan and nak pesan untuk perisa strawberry akan lebih cepat basi berbanding perisa lain sebab diperbuat daripada buah Strawberry yang asli so no wonder la kan tapi yang penting selamat!

Secara kesimpulan aku memang sangat berpuas hati dengan Yummy Lip Scrub dari Gulaco. ni sebab teksture dia halus so bila kita gosok tu memang tak sakit.Time aku cuba perisa Strawberi tadi banyak kali aku ingatkan diri sila jangan telan.haha sebab rasa dia memang genuine sebiji macam buah Strawberi.

Please jangan teragak agak try produk ni lagipun harga dia memang affordable sangat.Seeloknya kalau nak tahan lama letak dalam peti ais dan elakkan terdedah pada suhu yang tinggi.Em, panjang dah ni aku cerita rasanya.Kalau nak tahu mana nak dapat produk Gulaco. ni sila ke instagram Lipsandcolours. Owner sangat friendly tau and ada macam macam produk lagi yang uolls boleh cuci mata tengok ok.

Untuk next entry aku akan update lagi produk lain dari Gulaco ni.Please stay tuned!

Thanks for reading
xoxo

No comments: