15 May, 2015

Gulaco. Otton Salve Review (krim untuk kulit yang kering)

Assalamualaikum

Alright sambung balik part tentang Gulaco.Pernah tak dengar tentang salve? Bila aku google translate cari makna salve ni bermaksud ubat penawar but still tak menjawab persoalan aku secara tepat then aku google lagi baru jumpa salve sejenis lotion,ointment atau cream untuk melembutkan "soothe" and merawat "heal" bahagian badan yang kering even kulit kita jenis yang normal pun sesuai jugak guna.Aku lebih sarankan lepas pakai Rub Rub body oil apply cream ni pada bahagian kulit yang jenis cepat kering atau kasar sebagai contoh siku, tumit kaki yang merekah,tangan atau bibir sekalipun boleh digunakan jugak rasa dia macam pakai balm or vasaline malah sebagai sunburn protection pun boleh sebab itu dia dipanggil multifunction salve!

OTTON SALVE (15 grams)
RM22.00


Gulaco. menawarkan 5 jenis salve kesemuanya macam gambar kat atas.Aku fikir kenapalah buat banyak sangat perisa nanti pening kepala orang tak tahu nak pilih yang mana satu.haha.semua nampak best semua nampak menarik.Ada perisa Lemon,Strawberry,Green tea,Peppermint dan Vanilla. Otton Salve diperbuat daripada bahan utama seperti Roseship Oil yang mengandungi high content fatty acid yg bertindak sebagai hydration tool dan cooling properties yang terbaik contohnya kalau terkena minyak panas ke apply Otton Salve ni akan sejukkan bahagian yang melecur tu.Selain tu Otton Salve kaya dengan kandungan omega 3,6 dan 9 sesuai untuk merangsang sel sel baru dan memperbaiki sel yang rosak.


Aku suka dia punya tekstur macam jeli sebab tak melekit walaupun nampak je macam minyak beku lepas goreng burger hehe tapi once pakai akan cepat meresap kedalam kulit dan tak akan berminyak pun! Setiap jenis Otton Salve walaupun berlainan flavour tapi function dia sama je sebenarnya dan pada akulah yang paling best sekali sebab boleh digunakan untuk menanggalkan mekap! yehuu so lepas ni dah tak perlu nak beli make-up remover guna Otton Salve je nak tanggalkan mekap.senang!

Cara Menggunakan Otton Salve sebagai Make-up Remover

1.Ambil Otton Salve dalam amount yang dikehendaki
2.Gosok perlahan lahan dengan tangan sampai rasa cair dan hangat
3.Urut perlahan-lahan pada permukaan kulit yang disapu mekap dan basuhkan dengan air suam.Aku suggest sebelum basuh dengan air suam pakai cotton pad dulu untuk tanggalkan sisa mekap atau boleh jugak tekapkan dengan tuala suam,relax dan tunggu kejap lepas tu barulah guna tuala kering untuk tanggalkan sisa lebihan minyak

harap membantu!


Sebelum (kiri) dan Selepas (kanan).Masa first pakai tu nampak greasy kan tapi lepas dah gosok terus rasa tak pakai apa apa.haha.Aku lupa pulak nak demo sebelum dan selepas apply mekap nanti next entry lah aku demo kasi korang tergoda sikit dengan Otton Salve ni.kehkeh


Pernah dengar Chapped tak?Situasi dimana kulit jadi over excessive dry.Mostly kalau beli lip balm some ada high protection shield kan tapi Otton Salve ni bertindak lagi cepat untuk merawat keadaan bibir yang kering kusam kerana dia lebih dari sekadar untuk melembapkan kulit.hehe.Aku suggest kalau nak pergi mana mana masukan dalam handbag since bekas dia yang cinonet tu tak terasa pun kalau hangkut kehulur kehilir so bila rasa kulit kering je pakailah.Omputih ni dorang suka pakai salve time summer tau so kita yang negara tropikal panas sepanjang tahun ni lagi lagilah perlu khon.heh


Otton Salve ni sesuai digunakan setiap hari bila bila masa saja dan dimana mana saja but make sure bersihkan tangan dulu sebelum guna kang tak hygienic pulak. Simpan pada suhu yang sejuk atau dingin pada hemat aku room temperature tu dikira sesuailah as long as tak terdedah pada cahaya matahari tapi kalau simpan dalam peti sejuk tak jadi masalah cuma takut tekstur dia akan jadi mengeras so pandai pandailah jaga tak nak kasi cepat rosak pastu dia punya expired date setahun ye.

Aku rasa dah explain detail tapi kalau rasa macam ada yang masih ingin bertanya korang boleh email atau whatsapp aku suatu ketika ramai sangat yang whatsapp aku tanya kebaikan satu satu produk tu sampai jenuh aku nak reply satu satu haha tapi aku anggap that is my responsibilities untuk jawab persoalan korang sebaiknya.InsyaAllah ada masa sure aku reply okey.

Jangan malu jangan segan klik laju laju instagram @Lipsandcolours yang telah memperkenalkan aku dengan Gulaco. ni.Thank you sis I appreciate it so much.

Thanks for reading
xoxo

No comments: