21 January, 2015

Lotion yang dapat memutihkan kulit dalam 5 saat!

Assalamualaikum

Wanita di negara Thailand sememangnya mempunyai kulit yang cerah sihat dan cantik.Pada hakikatnya kulit dorang sama je dengan kulit wanita Asia yang lain tapi kebanyakan wanita di Thailand memang tahu jaga kulit dorang dengan teliti.Hari tu ada guest dari Thailand datang ke rumah aku dia punya jaga kulit yang maha amat sebab tu kulit dia memang cantik gila.bayangkan hari hari dia keluar pergi jogging,makan buah siap buat macam nak makan nasi aku tengok cara dia hidangkan dalam pinggan tu.Supplement jangan cakap la berlonggok longgok atas meja jadi dia memang layak mempunyai kulit yang cantik so takyah nak jeles.huahaha

Aku ada baca satu article kat majalah wanita Asia sememangnya taksub dengan produk pencerahan dan pemutihan tapi yang peliknya wanita wanita kat negara Barat yang dilahirkan kulit putih bak porselin tu sebok nak gelapkan kulit.Katanya kulit tan ni lagi cantik daripada kulit putih.Ta paham ta paham apakah ini?(sambil hentak kaki tanda tak puas hati) camni la kan fitrah pompuan tak pernah puas bab bab kecantikan ni.

Memandangkan kita duduk kat negara Asia maka secara otometik orang akan kata kulit putih tulah yang dianggap sebagai simbol kecantikan yang sebenar.Muka hodoh takpe janji kulit putih.lol mentaliti masyarakat kita maka kasihanilah kami kami ni yang berkulit gelap.Adakah kami perlu cat kulit dengan nippon paint putih baru orang nak kata cantik?

Aku boleh dikatogerikan mempunyai jenis kulit tan tapi alhamdulillah setakat ni tak pernah lagi meroyan nak kulit putih bak mutiara.Allah dah cipta anggota badan yang lengkap apa lagi yang aku nak? tapi kadang kadang tu orang tetap akan mengata orang yang berkulit gelap walaupun benda ni tak pernah berlaku kat aku tapi pernah berlaku pada member aku.Bayangkan di saat orang mengata waktu selfie "eii,hitamnya kulit awak" apa perasaan si empunya badan? makan hati berulam jantung pun masih belum mampu nak describe perasaan dia.

Kita tak perlu nak ubah diri jadi lebih putih tapi sekurang kurangnya kita boleh jaga kulit kita supaya lebih sihat dan bersih tapi kalau kulit akan jadi lebih cerah tu tetap tak mustahil janji produk yang digunakan selamat dan tidak memudaratkan


Oleh itu, aku beri peluang pada diri sendiri untuk cuba Gluta Wink White Lotion diformulasi dari negara Thailand dengan harapan kulit jadi lebih sihat again putih is only an added value.Kalau nak putih putihlah tapi kalau tak nak sudah.kahkahkah biasanya memang aku akan protect kulit dengan lotion sebab dulu aku pernah kena ekzema kejap then bila selalu pakai lotion alhamdulillah dah hilang dah gatal gatal tu so penggunaan lotion tu memang kena sentiasa istiqamah.


Untuk hasil yang terbaik gunakan sabun Gluta Pure Soap dulu lepas tu baru pakai Gluta Wink White Lotion inshaAllah kulit lebih cerah,sihat dan cantik


Gluta Pure Soap ni diperbuat daripada SPF50++ ye.Mungkin ada yang tak tahu SPF stands for Sun Protector Factor.Biasanya SPF15 mampu melindungi kulit dalam tempoh waktu 5 jam saja dari sinaran UV.Anggaran ni bukan dibuat oleh Mak Enon ye tapi dibuat oleh para penyelidik yang telah melakukan kajian terperinci di makmal so kalau SPF50?? lebih daripada 15 jam boleh protect kulit kita dari sinaran UVA dan UVB.banyak tu!

antara kebaikan Gluta Pure Soap ialah

♥Mencerahkan kulit
♥Merawat kulit yg berminyak
♥Membantu mengurangkan jerawat
♥Bau yang wangi sesuai utk hilangkan bau badan


Gluta soap ni ada banyak pilihan tapi depends pada seller jugak sebab ada certain yang provide 4 pilihan saja.Yang penting bau dia berbeza ikut jenis dialah.Macam yang aku bau dia pure macam beras coconut pun ada.


Selain dari memutihkan kulit.Gluta wink lotion ni mempunya SPF yang lebih tinggi iaitu 60++ dan diperkaya dengan vitamin E untuk menghalang pigmentasi dan vitami C untuk mengekalkan kelembapan dan keanjalan kulit.Tau tak sebarang produk SPF yang ada vitamin E mampu didedahkan dibawah sinaran matahari selama 100-200 jam? Paling penting produk ni bebas mercury dan bahan bahan yang terlarang.Lagi tips kalau nak tahu produk tu selamat ke tak dia akan ada pelekat silver macam gambar gluta pure soap kat atas tu.


Lupakan hasrat anda untuk mengecat kulit dengan nippon paint dengan adanya Gluta Wink Lotion ni boleh membuatkan kulit jadi putih.Tengok lepas seminggu je kulit dah cantik putih macam Emma Maembong nanes tak berlagu ko.


Sebenarnya disebabkan permintaan yang tinggi terhadap Gluta Soap maka brand Wink White keluarkan produk Gluta Wink White ni exclusive diimport dari Thailand dan kebanyakkan top sales untuk soap ialah that blue Gluta Pure Soap.

Kana mask ada provide produk ni tau bukan saja mask je yang dorang jual.Rajin rajinlah diri enkorang search kalau nak tahu details.Alamat dekat bawah ni

Line/wechat: huhuhpama
Whatsapp : 012 - 5253626
E-mail : kanamaskmalaysia@gmail.com
Instagram : @kanamaskmalaysia

thanks for reading my entry
xoxo